divendres, de febrer 08, 2008

INTERVENCIO PLE DEL PARLAMENT (7 DE FEBRER DE 2008)

MOCIÓ SUBSEGÜENT A LA INTERPEL·LACIO AL GOVERN SOBRE EL DESPLEGAMENT DE L'ESTATUT D'AUTONOMIA


Sí. Gràcies, president. Il·lustres diputats i diputades. Honorables consellers. I per fixar el nostre posicionament a la moció subsegüent a la interpel·lació formulada pel Grup de Convergència i Unió, i a la qual, ja anunciem, que no donarem suport.


Durant aquesta sessió plenària s'ha parlat molt de coherència, també hem permetran que, per coherència, nosaltres manifestem que no hi donarem suport donat, fonamentalment o bàsicament, pel fet de la litispendència dels recursos d'inconstitucionalitat presentats, entre els quals el del Partit Popular. La qual cosa, a l'entendre del nostre grup parlamentari, obliga - si més no, per coherència - a mantenir un posicionament de prudent espera a resultes de la resolució del Tribunal Constitucional que pot afectar o no, però pot afectar de manera més o menys important el contingut del text estatutari.


I dit això, cal recordar que l'article 38 dela Llei orgànica del Tribunal Constitucional, la Llei 2/1979 que ha estat subjecte de posteriors modificacions el 21 d'abril del 99 i per la Llei 1/2000, de 7 de gener, estableix que les sentències recaigudes en els procediments d'inconstitucionalitat tindran valor de cosa jutjada, vincularan tots els poders públics i produiran efectes des de la data de la seva publicació en el Butlletí Oficial de L'estat. Conseqüentment, no estem parlant d'un tema menor, no estem debatent una qüestió menor; estem davant de la posssibilitat que la sentència o les sentències del Tribunal Constitucional puguin afectar de manera substancial el contingut del text estatutari.
Ara bé, també és cert que hi ha articles del mateix text que no han estat objecte d'impugnació. Nosaltres creiem que hi ha una important tasca a desenvolupar pel que fa a tota aquesta sèrie d'articles i que afecten institucions importants o molt importants de l'Estatut d'autonomia de Catalunya.
Creiem, sincerament, que no cal elaborar nous fulls de ruta. Entre tants fulls, al final, acabarem fent una enciclopèdia que no ens portarà a res.
Avui per avui, escoltin, hi ha, sense perjudici dels recursos, que són set, set recursos d'inconstitucionalitat, els que hi ha presentats -escoltin, hi ha el del Partit Popular, hi ha el del Defensor del Pueblo, hi ha el del Consell del Govern de la Comunitat Autònoma de la Regió de Múrcia, de la Comunitat Autònoma de la Rioja, hi ha el recurs d'inconstitucionalitat de la Diputació General del Govern d'Aragó, escolti, hi ha el recurs d'incostitucionalitat de la Generalitat de la Comunitat Valenciana, hi ha el recurs del Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears -, és que no estem parlant - repeteixo un cop més - d'un tema menor, sinó que estem parlant d'un tema importantíssim, d'un tema capdal del que pot suposar - potestatiu, que no imperatiu - una substancial modificació del text estatutari.
Conseqüentment, nosaltres entenem que prudència obliga i, per tant, centrem-nos en les possibilitats que avui per avui dóna l'articulat del text que no ha estat subjecte a recursos d'insconstitucionalitat i, que com dèiem, són les possibilitats importants o molt importants; estem parlant de Sindicatura de Comptes, estem parlant de l'impuls de la nova organització territorial, consells de governs locals, organització comarcal, finances locals, justícia de pau, activitat de foment, caça i pesca fluvial, ordenació del sector pesquer, Llei de joventut, mercat de valors, oficines i personal de registres civils, règim jurídic i procediment de l'Adminstració de la Generalitat, expropiació forçosa, contractació admistrativa, rodalies, actuació exterior de la Generalitat de Catalunya. Escoltin, treballem, perquè ho podem fer, sense tenir la litispendència dels recursos d'inconstitucionalitat allí on ho podem fer amb total i absoluta tranquilitat i, si em permeten l'expessió també, inclús per economia parlamentària.
Per què treballar a fons i durament amb allò que, possiblement, quedarà en un no res? Per tant, inclús, apel·lant a l'economia parlamentària, entenem que el que cal és desenvolupar els articles que no estan afectes de recurs d'inconstitucionalitat i mantenir una prudent espera pel que fa a la final decisió del Tribunal Constitucional.
Moltes gràcies, senyor president.

1 Comentaris:

A les 5:35 a. m., Anonymous Anònim diu...

el que estava buscant, gracies

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Inici